SP IJsselstein laat zich zien op De Plaats

19 juni 2006

SP IJsselstein laat zich zien op De Plaats

Er was veel belangstelling
Zaterdag 17 juni trokken vier man van de SP er met een kraampje op uit. Dit met het doel om op De Plaats aan het langskomend publiek te vragen wat hun mening is over het zogenaamde ‘winkelwagentje’. De vrijdag ervoor had het college een aantal besluiten genomen over dit fenomeen.

Tot onze vreugde was het prachtig weer, wat onder andere betekende dat het behoorlijk druk was in de binnenstad. Nadat de SP haar kamp had opgeslagen naast de IJVO, die eveneens met een kraam op De Plaats stond, raakten we als snel in gesprek met enkele voorbijgangers. Natuurlijk werd de gelegenheid ook gebruikt om onze reactie op het ‘coalitieakkoord op hoofdlijnen’ te bespreken.

Bijzonder blij waren wij met het feit dat er een flink aantal mensen uit zichzelf onze kraam opzochten. Dat onderstreept nog maar eens dat er het een en ander verwacht wordt van de SP in IJsselstein.

Door te luisteren naar de IJsselsteiners, niet in de raadszaal maar gewoon in de binnenstad, hebben wij een aantal signalen opgevangen die enerzijds onze eigen ideeën onderstreepten en anderzijds ook ons blikveld verruimden. Wij zullen zeker aan de slag gaan met hetgeen wij gehoord hebben. Bovendien staan wij over een maand weer op De Plaats om aanspreekbaar te zijn voor de IJsselsteiners.