4 maart: SP Nieuwegein op campagne!

4 maart 2023

4 maart: SP Nieuwegein op campagne!

Foto: EG

Opnieuw was de SP zaterdag aanwezig op City Plaza, nu prominent met een groep van 7 SP'ers. Er werd flink geflyerd en bovenal ook veel gesproken met mensen.

Gesprekjes over vooral landelijke onderwerpen, zaken die mensen bezighouden. Zoals energie, dure boodschappen, huisvesting, en stikstofaanpak. Maar bijvoorbeeld ook over het vele geld aan wapens voor Oekraïne terwijl de rijen bij de voedselbanken steeds langer worden.

Foto: EG

Dat het verkiezingen voor de Provinciale Staten zijn lijkt bij veel mensen  dus van ondergeschikt belang. Niet in de laatste plaats door alle campagnes, waar het accent ook vooral ligt op landelijke thema's en de media-aandacht die dat ook nog eens versterkt. Zie bijvoorbeeld het komende televisiedebat bij BNN/VARA, waar slechts twee partijen aan meedoen en waarmee dus de indruk zou kunnen ontstaan dat er niet veel meer te kiezen valt. Dat er veel meer keus is bleek deze - en vorige  week zaterdag. Andere partijen waren ook druk aan het flyeren op City Plaza, maar lang niet zo prominent aanwezig - en ook niet echt serieus in gesprek met mensen zoals de SP.

Wordt  volgende week vervolgd.

EG