6 februari: onthutsende gesprekken...

6 februari 2016

6 februari: onthutsende gesprekken...

Zaterdag 6 februari was de SP in Nieuwegein weer actief op straat. Dit keer op winkelcentrum Hoog Zandveld e.o. waar massaal de Geynwijs flyer werd uitgedeeld.

Ook het Zorgspectrum Geinsche Hof en de huizen in de directe omgeving daarvan werden bezocht, net als de huisartsenpraktijk Jutphaas en de daarnaast gelegen seniorenwoningen.

Foto: SP

Bovendien werden in Galecop Geynwijs flyers uitgezet bij sociale huurwoningen van Mitros  en een wooncomplex van Lister.

Veel mensen maakten van de gelegenheid gebruik om hun boosheid uit te spreken over bijvoorbeeld de zorgsituatie in Nederland.
Onthutsende verhalen over familieleden in verzorgingshuizen of een onbegrijpelijke beperking van het aantal uren thuiszorg.
Maar ook verhalen over bijna niet meer op te brengen huurverhogingen of over vrijwilligers in bejaardencomplexen die noodgedwongen steeds meer klussen van professionals moeten overnemen.

Dit soort SP straatacties levert altijd weer een schat aan informatie op. Steeds maar weer blijkt dat het met veel mensen helemaal niet goed gaat in dit land. En dat is het directe gevolg van bewuste en veelal antisociale politieke keuzes die er gemaakt zijn – en nog steeds worden.

Foto: Foto's: H. Kemper

Het is dan ook niet verwonderlijk dat mensen totaal geen vertrouwen meer hebben in veel politici. Politici die, zo werd gezegd, vanuit “een hoge ivoren toren” regeren als regenten en arrogant neerkijken op de mensen, aldus een voorbijganger die zich een tijdje geleden intensief had beziggehouden met acties tegen de bouwplannen rond het Helmkruid.

Het Geynwijs enquêteformulier kan hier ingevuld worden.