Ludieke boodschappenrace voor de AHN

13 oktober 2015

Ludieke boodschappenrace voor de AHN

Foto: SP Nieuwegein / SP Nieuwegein
Op dinsdag 13 oktober hebben de Nieuwegeinse gemeenteraadsfracties zich in de Plus supermarkt met een ludieke boodschappenrace ingezet voor de Algemene Hulpdienst Nieuwegein (AHN). Het doel was het werven van nieuwe vrijwilligers, die onder anderen  ouderen gaan helpen met het doen van de dagelijkse boodschappen. Op de foto: SP fractievoorzitter Annie vd Heuvel.

Door de kanteling in de zorg neemt de vraag naar vrijwilligers voor het doen van boodschappen sterk toe. Aangezien de AHN een verzoek zo snel mogelijk wil honoreren komt zij soms klem te zitten bij het inzetten van vrijwilligers.

De acht fractievoorzitters bonden de strijd aan in de Plus supermarkt aan het Nedereind in Nieuwegein. Ze moesten zo snel mogelijk de boodschappen van het AHN-lijstje bij elkaar winkelen en finishten bij de kassa.

De uitslag:
1 Marieke Schouten (Groen Links)
2 Mark Snoeren (VVD)
3 Annie vd heuvel (SP) (foto onder)

Foto: SP Nieuwegein / SP Nieuwegein
De Algemene Hulpdienst Nieuwegein (AHN) is een vrijwilligersorganisatie die als doel heeft het welzijn van kwetsbare inwoners van Nieuwegein te bevorderen. Zij richt zich daarbij vooral op zieken, ouderen en eenzame in hun functioneren beperkte medeburgers.

De hulp die de AHN biedt is te onderscheiden in praktische, sociale en recreatieve ondersteuning/activiteiten. De vrijwilligers staan voor u klaar als hulp van familie, vrienden of bekenden niet voldoende is of als professionele instellingen geen hulp kunnen bieden.