SP stelt vragen over wapenvondst Weverstedehof

22 juli 2015

SP stelt vragen over wapenvondst Weverstedehof

De SP wil de politie complimenteren met de grote wapenvondst, maar de SP zag liever dat Nieuwegein en met name de Weverstedehof wat positiever in het nieuws komt. In twee boxen aan de Weverstedehof zijn vorige week enorme hoeveelheden wapens gevonden, waaronder ook handgranaten en munitie, aldus de persberichten. Dit roept voor de SP enkele vragen op die nog dezelfde avond gestuurd zijn aan het college van B & W.

Fractievoorzitter Annie van den Heuvel: "Wij willen weten waarom er bijna een week is gewacht met het naar buiten brengen van deze wapenvondst. Is er rekening gehouden met een risico voor de bewoners in de directe omgeving van de garageboxen?"

Ook wil de SP weten of de bewoners met eventuele vragen bij de gemeente terecht kunnen. Ook de gemeenteraad is over deze wapenvondst tot op heden niet ingelicht. "Wij willen wel weten of er nog gevolgen zijn voor de bewoners", aldus Annie van den Heuvel.