SP Nieuwegein bedankt kiezers

18 maart 2015

SP Nieuwegein bedankt kiezers

Foto: Hasan Inkeci / SP Nieuwegein
In Nieuwegein brachten ruim 3000 mensen hun stem uit op de SP. De SP afdeling Nieuwegein dankt deze kiezers voor hun stem en vertrouwen.

Op 18 maart na 21.00 uur werden de plaatselijke verkiezingsborden dan ook voorzien van een bedankje. En... de SP blijft actief en u zult hen dan ook regelmatig op straat tegen komen. Want de SP is er voor u! Zeker ook buiten verkiezingstijd!

Afdelingsvoorzitter Hasan Inekci was present in het SP kantoor in Amersfoort tijdens de verkiezingsavond.

Foto: SP / SP

Met uitzondering van Utrecht en Zuid-Holland won de SP in elke provincie één of twee Statenzetels, waarmee het aantal SP’ers in de Staten van 56 op 69 kwam. Vertaald naar de Eerste Kamer, komt dat neer op 9 of misschien zelfs 10 zetels. Met dit verkiezingsresultaat is de SP landelijk de grootste partij op links. In Groningen kwam onze partij als grootste uit de bus en wordt zij leidend in de formatie van een nieuw provinciebestuur.

Binnen de Eerste Kamer heeft het VVD-PvdA-kabinet, inclusief gedoogpartners, straks geen meerderheid meer. Dit maakt dat het voor de regering nog moeilijker wordt wetgeving door de Eerste Kamer te loodsen.
Met de campagneleus “Reken af!” heeft de SP gescoord. Nog maar een derde van de Nederlanders vindt dat deze regering haar werk dient voort te zetten (een derde wil dat de regering opstapt; een derde heeft geen uitgesproken mening).

Aan de SP de uitdaging om de oppositie overtuigend te leiden en de SP als partij te verbinden met mensen die in beweging komen.

Foto: NOS Teletekst / NOS Teletekst

Reacties

En nu snel Tweede Kamer verkiezingen voor de echte finale afrekening. De genadeklap als het ware.