SP en coalitiepartners ondertekenen intentie verklaring voor te vormen college

10 april 2014

SP en coalitiepartners ondertekenen intentie verklaring voor te vormen college

Op 10 april 2014  presenteerden de beoogde coalitiepartijen een intentieverklaring als afronding van het zogenaamde informatieproces. Bekend is nu dat de VVD, SP, D66, Partij van de Arbeid en Groen Links samen een college willen vormen. Op de foto tonen alle lijsttrekkers de intentieverklaring.

Lijsttrekker en fractievoorzitter Stekelenburg over de verklaring: 'Na de verkiezingen zagen we al snel dat SP en VVD niet zonder elkaar zouden kunnen. Het zou dus geven en nemen worden tussen links en rechts. Vanaf het eerste gesprek zagen we een grote bereidheid  bij de VVD om elkaar tegemoet te komen. Mijn wens is uitgekomen dat we een college gaan krijgen dat niet enorm aan elkaar gaat klitten'.

'De Raad zal meer invloed hebben en we gaan een beperkt akkoord op hoofdlijnen maken. Zo heeft indirect de burger meer invloed. Als de ene coalitiepartij een voorstel wil indienen dat niet gesteund wordt door de andere collegepartijen, dan zullen we dat toejuichen. Hiermee breken we met tientallen jaren bestuurscultuur'.

Lees via de link hieronder de volledige intentieverklaring.

Reacties

Vertrouwen wekkende intentieverklaring! Komt Nieuwegein en haar burgers ten goede.

Geweldig resultaat! Kan er eindelijk een duellisten ontstaan.
Dit komt de democratie alleen maar te goede!

Zou de vorming van een college dat deze intentieverklaring als uitgangspunt kiest, het vertrouwen in de politiek weer nieuw leven kunnen inblazen? Ik hoop het van harte!