Aandacht voor WMO problemen

19 april 2014

Aandacht voor WMO problemen

Op; 21 april 2014 werden mensen op City Plaza attent gemaakt op het WMO meldpunt dat de SP geopend heeft. Afgaande op verhalen op straat vandaag  komt het nog maar al te vaak voor dat de ervaringen met de WMO niet best zijn. Rolstoelen die kwalitatief bedroevend blijken te zijn waar dan ook nog eens een maandelijkse bijdrage voor gevraagd wordt, gevechten tegen de bureaucratie om een rollator te organiseren enzovoort. Veel publiek kwam uit omliggende gemeenten en werd aangeraden deze  klachten vooral  kenbaar te maken bij de SP afdeling ter plaatse.

Ook werd er aandacht gevraagd voor de landelijke protestactie tegen het gedwongen vertrek van ouderen uit verzorgingstehuizen. Veel verzorgingstehuizen komen grotendeels leeg door de door het kabinet aangescherpte regelgeving. Dat lijdt tot een noodgedwongen sluiting van een aantal tehuizen en dus tot het verplaatsen van achterblijvers naar andere tehuizen. De vaak hulpeloze ouderen zijn daarmee verworden tot directe weerloze slachtoffers van het nietsontziende kille saneringsbeleid van deze PvdA-VVD coalitie en haar gedogers van D66, CU en SGP. Deze  protestactie kan op zeer veel sympathie rekenen en wordt daarom zeer binnenkort vervolgd.

Martijn, wel het eerlijke verhaal voor Nieuwegein vertellen nu he!

Graag termen als deportatie en op transport stellen vermijden. Die slaan op een andere periode in onze geschiedenis.

Dat deed ik al. Bejaardenhuizen sluiten terwijl de thuiszorg wegbezuinigd wordt, is een historisch dubieuze keuze. Inzet is om dit probleem zo klein mogelijk te maken in een nieuw college.

Ook al zou het inhoudelijk juist zijn, is het dan nodig het zo op te schrijven. En is het niet zo dat de SP in de nieuwe coalitie gaat samenwerken met de partijen die nu als bijna onmenselijk worden weg gezet ? Dat belooft wat .....

Politiek mag prikkelend zijn, zeker tijdens onderhandelingen!

Deportaties? Op transport stellen? Je vergelijkingen zijn ronduit grof. En volgende maand teken jij voor dit beleid?? Ik wens je coalitiepartbers veel wijsheid.

Overdenking?
Nou... dat is misschien een veel te groot woord voor onderstaande zinnen. Maar soms borrelt er iets op. Een politicus kent het woord 'macht'. Voor hem geldt: Meer macht meer invloed. Ik vind macht een rotwoord; het veronderstelt tegenwoordig steeds vaker onderdrukking van een ander. Nee, dan liever in plaats van macht 'zeggenschap'. Een politicus met zeggenschap, op basis van zijn kiezers, zal alles in het werk stellen om de samenleving beter te maken. Of zie ik het te rooskleurig? Nou dat moet dan maar! Naast zeggenschap zou de politicus ook de woorden mede-zeggenschap en samenwerking in zijn portefeuille moeten hebben. Als die factoren er zijn - en begrepen worden - mag iedere politicus van mij aan het werk... in samenwerking en met hart en oog voor het welzijn van alle burgers!

Beste Martijn, niet te ontkennen valt dat zorgaanbieders door het huidige beleid soms drastische maatregelen nemen en die moeten we afkeuren, maar om werkwoorden als "op transport stellen" en "deporteren"te gebruiken" is onvoorstelbaar smakeloos. Heeft niets met het eerlijke verhaal te maken maar met een gebrek aan fatsoen en beschaving,

Willem Wijntjes

Ik heb de tekst aangepast. Deze was bedoeld om te prikkelen, maar dat moet niet van de inhoud afleiden. Lees graag de tekst nog eens , en reageer aub op de inhoud.

Tekst ziet er een stuk beter uit, let in het vervolg een beetje op want deze inhoud leidt echt af.

Vriendelijke groeten Willem