SP ondersteunt jaarlijkse vrijwilligersmarkt

2 juni 2013

SP ondersteunt jaarlijkse vrijwilligersmarkt

Zaterdag 1 juni werd in het centrum van Nieuwegein de Vrijwilligersmarkt gehouden. Ook de SP was die dag aanwezig om de ZO krant en de oproep voor de grote zorgdemonstratie op 8 juni in Amsterdam uit te delen.Veel mensen gaven aan voorlopig even niets met politiek te maken willen hebben. De reden laat zich raden: teleurstelling en boosheid over wat zich vooral in Den Haag afspeelt. Toch werden in relatief korte tijd meer dan 200 kranten en folders uitgedeeld. Binnenkort volgen huis aan huis acties om vooral zoveel mogelijk Nieuwegeinse brievenbussen te befolderen.

De uitdaging voor vrijwilligers wordt enorm groot de komende jaren. Als het aan het Kabinet ligt, worden zeer veel zorgtaken richting de mantelzorg geschoven. Nu al is het een feit dat een groot deel van de mantelzorgers overbelast zijn. De komende plannen gaan dit waarschijnlijk nog erger maken.

De SP blijft aandacht vragen voor een eerlijke terugbetaling van de crisis. De rekening neerleggen bij mensen die al op hun tandvlees zitten, is onbehoorlijk.