Groot protest in Amsterdam tegen uitkleden thuiszorg

8 juni 2013

Groot protest in Amsterdam tegen uitkleden thuiszorg

Duizenden thuiszorgers zijn vandaag naar Amsterdam gekomen om nogmaals te protesteren tegen de belachelijke plannen van het kabinet Rutte/Samsom om een kleine 50.000 thuiszorg medewerkers hun baan af te pakken. De plannen worden 10 juni in de kamer besproken, dus was deze demonstratie een laatste oproep aan de Tweede Kamer om de plannen te herzien. Daartoe waren van de meeste partijen Tweede Kamerleden aanwezig om met demonstranten apart in partijtenten in gesprek te gaan.

Een smet op het geheel was de situatie rond de tent van de PVV, waar Fleur Agema het spreken door een aantal aanwezigen volkomen onmogelijk werd gemaakt.
De uitkomst van het Kamerdebat is officieel nog ongewis, maar laat zich eigenlijk al raden. De PvdA zal gewoon voet bij stuk houden ondanks pogingen van haar volksvertegenwoordiger net te doen alsof de Thuiszorg voor de PvdA prioriteit heeft. Een vervolg van de acties lijkt daarom een logische ontwikkeling.

Uiteraard was Emile Roemer van de partij. Hij ging graag op de foto met Marian uit Nieuwegein!

Lees alle standpunten over de zorg hier.