140.000 handtekeningen tegen afbraak thuiszorg

6 april 2013

140.000 handtekeningen tegen afbraak thuiszorg

Vandaag was er een grootse manifestatie in Den Haag tegen de opheffing van de thuiszorg. De afgelopen maanden werden er in heel Nederland handtekeningen opgehaald. Nu was het moment om deze aan te bieden aan PvdA staatssecretaris van Rijn. Maar liefst 140.000 handtekeningen in totaal werden overhandigd. Martin van Rijn probeerde het beleid nog te verdedigen, maar de menigte keerde hem de rus toe. Zo boos waren veel mensen over dit meest asociale beleid sinds de Tweede Wereldoorlog.

Naast Martin van Rijn waren er andere prominenten aanwezig van de vakbond, clientenorganisaties en vanuit de politiek. De SP was de enige partij die haar fractievoorzitter had afgevaardigd. Emile Roemer riep op om het land desnoods plat te leggen, deze bezuinigingen mogen niet doorgaan!

De aftrap van de manifestatie vond plaats op het Malieveld. Vandaar werd een protestmars ingezet richting het Lange Voorhout. er waren zoveel mensen op de been dat het verkeer volledig stil kwam te liggen.

Sommige deelnemers blaften van kwaadheid!

Op het Lange Voorhout werd de menigte toegesproken door vakbondsbestuurder Lilian Marijnissen. Ook kwamen hier de politici aan het woord. De leus 'Handen af van de thuiszorg werd hier druk gescandeerd!

De Abva Kabo belooft een nieuwe manifestatie over een paar maanden. Er wordt doorgegaan tot de laatste slechte plannen van tafel zijn.

Januari thuiszorgmaand levert opnieuw honderden handtekeningen op