Steun de kinderen van de rekening met donatie van schoentjes!

16 november 2012

Steun de kinderen van de rekening met donatie van schoentjes!

In ons land leven ruim 350.000 kinderen in armoede. Heel concreet betekent dat dat voor velen van hen niet dagelijks een gezonde maaltijd op tafel staat; dat ze niet altijd naar verjaardagsfeestjes kunnen; dat ze vaak zelfs hun eigen verjaardag niet kunnen vieren; dat ze niet mee kunnen doen met sporten, uitstapjes of culturele activiteiten. Allemaal belangrijke zaken voor de ontwikkeling van een kind. Dit zijn letterlijk de kinderen van de rekening. Wij vinden dat onacceptabel en willen dat veranderen. Daarom onze actie: De Kinderen van de Rekening.

De Kinderen van de Rekening houdt in dat we handtekeningen en kinderschoentjes verzamelen als symbool van de armoede onder kinderen. Deze handtekeningen en schoentjes zullen op 4 december worden aangeboden aan het nieuwe Kabinet. We hopen dat er vanuit Nieuwegein veel schoentjes richting Den Haag kunnen gaan, ook in Nieuwegein hebben we helaas te maken met kinderarmoede.

Voor de inzameling hebben we uw hulp nodig!

Wij zullen op zaterdag 24 november van 11.00 tot 14.00 op de markt in Nieuwegein staan waar u kunt intekenen om uw kinderschoentjes te laten ophalen. Ook kunt u een handtekening zetten om de actie te steunen. Bij iedereen die zijn of haar naam achterlaat worden volgende week de schoentjes opgehaald.

Ook kunnen de schoenen gebracht worden bij onze voorzitter Hasan Inekci, adres: Herman Heijermanshove 14, Nieuwegein. Tel: 06-41422503. Of meldt u via nieuwegein@sp.nl

Graag tot de 24ste november op City Plaza!