Leuke aftrap raadledenscholing in buurthuis de Boog

20 september 2012

Leuke aftrap raadledenscholing in buurthuis de Boog

De verkiezingen voor de Tweede Kamer mogen net voorbij zijn, de raadsverkiezingen van 2014 verdienen alweer de juiste voorbereiding. Vanavond was er een eerste training in dit kader. Vanuit de hele regio waren er potentiele kandidaten aanwezig voor een nadere kennismaking en voor de aftrap van een tiental scholingbijeenkomsten. In het komende jaar worden de kandidaten klaargestoomd om actief SP lid te zijn. Onder deze deelnemers zullen naar verwachting een aantal mensen op de kandidatenlijst terechtkomen.

Het raadswerk vereist dat je scherp kunt debatteren en dat je de standpunten van de SP goed kunt uitleggen. Je moet kunnen omgaan met de media en je moet actief het nieuws volgen om te weten wat er speelt in jouw stad en natuurlijk in de rest van de wereld.

Vanuit het landelijke scholingsteam van de SP was Vincent Mulder aanwezig om de aftrap te geven. Na een uitgebreide kennismakingsronde werd ingegaan op de motivatie voor politieke bezigheden. Een documentaire over de carriere van Jan Marijnissen maakte duidelijk welke bevlogenheid er nodig is om tot echte veranderingen te komen. Alleen de parlementaire benadering met veel vergaderen is niet genoeg. Bij SP geloven we erin om actief te zijn en onder de mensen. Dat wordt een belangrijke insteek in de komende cursusavonden.