Enerverend jongerendebat in gemeentehuis

4 september 2012

Enerverend jongerendebat in gemeentehuis

Vanavond was Lies van Aelst aanwezig in Nieuwegein om met de kandidaten van andere partijen in debat te gaan over de verkiezingen en natuurlijk de jongerenonderwerpen. Vrijwel alle partijen deden mee, alleen de PVV en SGP waren niet aanwezig. In hoog tempo werden verschillende onderwerpen langsgelopen. Van onderwijs tot economie en van wonen tot duurzaamheid. Lies deed haar best om de plannen van de SP goed naar voren te brengen, en dat lukte heel goed. Een sociaal alternatief als weg uit de crisis bestaat, SP toonde dat vanavond ook weer aan.

De discussie werd tijdens het debat gevoed door opmerkingen op Twitter. Alle aanwezigen konden hun invloed laten gelden, zowel op het podium als in de zaal. Dat leverde een leuke interactie op. De zaal werd goed betrokken bij het debat.

Lies vertelde van alles over onze alternatieven om uit de crisis te komen. Als het aan de SP ligt krijgt iedereen weer recht op toegang tot alle collectieve voorzieningen en kunnen ze het nog betalen ook. Of het nu gaat om onderwijs, zorg, economie of duurzaamheid, de ideeën van de SP werken en kloppen, ook volgens het Centraal Plan Bureau.

Lies houdt haar betoog in debat met Foort van Oosten van de VVD

Aan het debat nam ook deel Jeroen van Alem als vertegenwoordiger van de Jeugdraad van Nieuwegein. Na een aantal jaren stilte is er eindelijk weer input van jongeren in de politiek. Iets waar de SP ook steeds voor gepleit heeft. Heel goed dat dat nu weer goed geregeld is.

Voor en na het debat werd aan de aanwezigen gevraagd hoe zij gaan stemmen de 12de september. Het was goed te merken dat de SP na het debat een zetel had gewonnen. De komende week zal de SP ook in Nieuwegein extra actief zijn om Lies aan haar plek in het parlement te helpen. Er is nog werk aan de winkel!

Volg Lies van Aelst op Twitter