Enorm enthousiasme tijdens flyeractie op City Plaza

4 augustus 2012

Enorm enthousiasme tijdens flyeractie op City Plaza

Martijn Stekelenburg in gesprek

Vandaag was het tijd voor goede gesprekken op City Plaza met het winkelend publiek. Het valt op hoe positief mensen zijn over Emile Roemer en over de kansen voor de SP om dit keer de grootste te worden. Veel mensen gaven aan na verschillende keren op andere partijen gestemd te hebben, dit keer de SP aan de beurt is. Met name veel PvdA stemmers zeggen nu te gaan switchen. Het vertrouwen in Emile is groot en het gevoel dat er nu echte keuzen gemaakt moeten worden overheerst.

De flyer: De tien vragen aan Emile Roemer vindt gretig aftrek. De antwoorden van Emile zijn voor iedereen te begrijpen. De vraag;'Wie gaat de crisis betalen' is de kern van de komende verkiezingen. Laten we de vervuilers betalen, degenen die met ons geld hebben gegokt op de aandelenmarkten? Of leggen we die rekening bij de Nederlandse burgers die hier part nog deel aan hadden?

Wat SP betreft gaat het roer om en gaan de vervuilers flink meebetalen aan deze economische ramp. Nog steeds stijgt het aantal faillissementen en worden steeds meer mensen werkeloos. Het antwoord van de VVD is om de economie nog verder af te knijpen en in korte tijd het huishoudboekje op orde te brengen. De SP gaat ook bezuinigen, maar ook investeren we in de economie om het verdere verval te voorkomen. Wanneer de VVD haar zin krijgt, worden grote groepen mensen aan hun lot overgelaten en dat heeft rampzalige gevolgen.

Vaak wordt vergeten dat het laten groeien van sociale achterstanden, enorme gevolgen heeft voor de economie. Dat argument in de richting van de VVD en andere rechtse partijen moet meer aandacht krijgen. Een economische crisis kost veel geld. Maar een sociale crisis is nog veel duurder. Het geeft een enorme druk op de kosten door stijgende achterstanden in onderwijs en gezondheid van mensen. De werkeloosheid zal astronomische vormen aannemen. En erger nog: het recht van de sterkste zal nog meer gaan zegevieren. Dat is nu precies wat ons in deze problemen heeft gebracht.

Op 12 september krijgt u de kans dit rampzalige tij te keren. Kiezen we voor sociaal of voor asociaal? Zie we mensen alleen als consument en werknemer? Of gaan we de menselijke waardigheid nu echt eens tot uiting laten komen in ons landelijk beleid. U kent ons antwoord.

De tien antwoorden van Emile Roemer

Lees het volledige verkiezingsprogramma van de SP voor 12 september