Snelle voorbereiding op komend verkiezingscongres

7 juni 2012

Snelle voorbereiding op komend verkiezingscongres

Zoals u ongetwijfeld weet komen er verkiezingen aan voor de Tweede Kamer op 12 september. Na Kabinet Rutte, het meest rechtse Kabinet ooit, is het tijd voor de frisse wind van links. Maar daar moet nog veel voor gebeuren! Nadat de SP vorige week haar beginselprogramma vaststelde, moet in deze zelfde maand ook het verkiezingsprogramma worden vastgesteld. Zoals het hoort bij SP wordt het concept programma eerst binnen de lokale afdelingen besproken. De op en aanmerkingen worden verwerkt in het definitieve programma waar het congres eind deze maand over gaat stemmen. Daarna kan de campagne beginnen!

Onder de titel:'Nieuw vertrouwen' komt SP met een baanbrekend programma om Nederland uit de crisis te trekken. Wie er ook de grootste wordt bij de verkiezingen, die zal het niet makkelijk krijgen. De recessie die door de bonusgraaiende bankiers en topmanagers is veroorzaakt, moet betaald worden door de gewone man, als het aan de meeste partijen in Nederland ligt. Wat de SP betreft, gaan we de lasten eerlijker verdelen en zullen de banken en de managers flink meebetalen aan de oplossingen.

Vanavond kwamen alle onderwerpen langs. Van onderwijs, migratie en milieu, tot economie, eerlijk delen en gezondheidszorg: In alle onderwerpen komt op dezelfde wijze naar voren: 'Er is nieuw vertrouwen nodig in de politiek en het belang van ons allemaal moet meer op de voorgrond komen te staan'. De aanwezige leden voerden een discussie over de keuzen uit het concept programma. Er was een grootse eensgezindheid te bespeuren over de campagne die binnenkort van start gaat. Dit wordt een historische strijd!

Vanavond nog gaan de reacties vanuit de afdeling Nieuwegein naar de programmacommissie, die alle reacties gaat verwerken in een nota van wijzigen. Die wordt over twee weken opnieuw besproken in de afdelingen. Daarna mag het congres de besluiten gaan nemen. In Nieuwegein wordt de spanning al gevoeld!

Lees het hele concept programma: 'Nieuw vertrouwen'