SP jongeren pleiten voor cultureel festival in gemeenteraad

9 mei 2012

SP jongeren pleiten voor cultureel festival in gemeenteraad

Zoals ieder jaar lopen er een aantal jongeren mee met de politiek partijen in de gemeenteraad. Dit jaar deden er jongeren mee van het Anna Van Rijn en van het Oosterlicht College. Na een tweetal maanden meelopen en meediscussiëren was het vanmiddag tijd voor het afsluitende debat. De jongeren Manon en Timothy verdedigden vol vuur hun voorstel om een jaarlijks terugkerend evenement te organiseren voor en door jongeren, met sponsorgeld én geld van de gemeente. Er kwam een debat los, het college beweerde dat er al genoeg evenementen waren in Nieuwegein. Ja ja..

Wethouder Helen v/d Berg van het CDA speelde de wethouder in het debat. Gelukkig is ze dat in het echt ook, dus ze kan dat best goed. Maar ze noemde een hele serie van evenementen als voorbeeld die niet echt voor jongeren tussen 12 en 18 zijn bedoeld. Wat dacht je van Vreeswijk bij Kaarslicht en de Kinderboerderij? Ja zo kunnen wij het ook dachten Manon en Timothy.

'Manon en Timothy voor het debat'

Net als altijd waren de andere jeugdfracties niet voor het voorstel. De jongeren van Groen Links vonden het wel 'sympathiek'. Dat is meestal een teken dat er tegengestemd gaat worden;) Uiteindelijk gaat het debat om de ervaring en die was dik in orde. Aan het einde ging iedereen nog even op de foto. De SP fotograaf drukte snel af, toen de burgemeester en de wethouder nog niet gearriveerd waren. Zo hebben we alleen de jongeren in beeld. Daar ging het om vanmiddag.