SP houdt enquete onder bewoners Sluyterslaan

9 december 2011

SP houdt enquete onder bewoners Sluyterslaan

Vanavond belde SP aan bij bewoners op de Sluyterslaan om een enquête af te nemen. Met de enquête wil SP te weten komen wat mensen vinden van de sloopplannen en welke problemen ze ondervinden met Mitros. Bij mensen die niet thuis waren, werd een brief in de bus gedaan. De meeste bewoners reageerden positief en werkten graag mee aan het invullen van een vragenlijst.

De enquête bevat een aantal vragen over de sloopplannen, het achterstallig onderhoud en de communicatie vanuit Mitros naar de bewoners. De brief die overhandigd werd, vertelt de bewoners waarom de SP aan de deur komt en nodigt mensen uit voor een informatieavond op 5 januari in buurtcentrum Feniks. Op die avond zal Tweede Kamerlid Paulus Jansen naar Nieuwegein komen om mensen voor te lichten over hun rechten.

Fractievoorzitter Martijn Stekelenburg:'Bijna alle mensen wisten al wat er aan de hand was. Ze hadden de informatieavond van Mitros al bezocht en waren geschrokken van de plannen.' Een aantal ouderen gaf ook aan dat ze niet precies wisten wat ze te doen stond. Er komen maar veertig ouderenwoningen terug, en niet alle ouderen hebben er zin in om eerst naar een tussenwoning te gaan. 'Ik ga op mijn leeftijd niet meer twee keer verhuizen', vertelde een oudere heer.

Na de komende informatieavonden voor de volgende flatblokken, zal SP ook daar bij de mensen langsgaan. Wij houden u op de hoogte van de resultaten van de enquête. Het is mogelijk de vragenlijst zelf uit te printen en op te sturen. Het adres staat onderaan de enquête.

SP luidt de noodklok over de sloopplannen op de Sluyterslaan