Nieuwegeinse SP bij manifestatie Armoede werkt niet

10 december 2011

Nieuwegeinse SP bij manifestatie Armoede werkt niet

SP Nieuwegein was 10 december met een bus vol deelnemers aanwezig op de grote manifestatie “Armoede werkt niet” in Den Bosch. Vele duizenden mensen waren uit alle delen van het land naar de Brabanthallen gekomen om hun stem te laten horen tegen de plannen van het kabinet om de Wajong en de WSW aan te pakken. De maatregelen zullen er toe leiden dat tienduizenden mensen met een uitkering thuis komen te zitten en in een sociaal isolement zullen terechtkomen.

Deze grote protestbijeenkomst was georganiseerd door de SP, samen met o.a. de Pvda, de FNV en een aantal andere sociale organisaties. Tot de sprekers behoorden Job Cohen, Agnes Jongerius en natuurlijk Emile Roemer. Ook aanwezig namens het kabinet was staatssecretaris de Krom, die de gelegenheid kreeg het regeringsstandpunt uit te leggen, maar in het geheel niet wist te overtuigen. Zijn bijdrage riep hier en daar zelfs emotionele reacties op.

De manifestatie werd georganiseerd door PvdA, Abvakabo, FNV Bondgenoten en andere partijen. Veruit de meeste aanwezigen waren SP-er. Vanuit Nieuwegein waren er 2 PvdA vertegenwoordigers aanwezig. En die staan dan ook trots op de foto.