College zegt acties toe op verkeerssituatie Utrechtsestraatweg

6 november 2010

College zegt acties toe op verkeerssituatie Utrechtsestraatweg

Deze week gaf het college van B&W antwoord op de vragen van SP over de verkeerssituatie op de Utrechtsestraatweg. SP maakte de gemeente attent op het snelle rijden en ongeoorloofd gebruik van de wegafsluiting naar Utrecht. Wethouder Reusch zegt toe met Connexxion in gesprek te gaan over het ongeoorloofde gebruik van de afsluiting en het vermijden van de route door niet-lijnbussen.

De snelheidsovertredingen waarover geklaagd werd, worden door de gemeente niet opgepakt. "Er zijn geen ongelukken gebeurd met lijnbussen en bij metingen werd de toegestane snelheid nauwelijks overtreden", aldus het college in de brief. Het is opmerkelijk dat de gemeente geen verdere actie onderneemt op dit punt. Wel geeft de gemeente aan de politie te verzoeken te handhaven op het gebruik van de afsluiting aan het einde van de weg.

Fractievoorzitter Stekelenburg:"We zijn blij met de toezeggingen om Connexxion op het gedrag van de buschauffeurs aan te spreken. Ook het gebruik van de weg door niet-lijnbussen zal onder de aandacht worden gebracht. Wat betreft de snelheidsovertredingen gaan we nog nadere vragen stellen. Ik ben benieuwd wanneer de metingen gedaan zijn en met name op welke tijdstippen. De klachten gingen vooral over lijnbussen in de spits en mogelijk vallen metingen op bepaalde tijdstippen anders uit".

In de komende raadsvergadering zal SP de wethouder verder bevragen over de snelheidsovertredingen.

Lees de antwoorden van het college op de schriftelijke vragen