Collectieve woede om afbraakbeleid WSW

27 november 2010

Collectieve woede om afbraakbeleid WSW

SP Nieuwegein was vandaag met een buslading belangstellenden afgereisd naar Den Bosch voor een demonstratieve bijeenkomst. De demonstratie was gericht tegen het afbraakbeleid van kabinet Rutte over de WSW. Een beleid waar vooral de meest weerlozen; de mensen met een arbeidsbeperking in onze samenleving de dupe van zullen worden.

Vanaf Nieuwegein en met een tussenstop in IJsselstein bij de Pauw Bedrijven, ging SP op weg. Aanwezig waren mensen van het bestuur, de fractie en natuurlijk WSW-medewerkers zelf.

De ontvangst was warm met tomatensoep!

In de Brabant Hallen waren ze van heinde en verre gekomen: van Groningen tot Maastricht en van Den Helder tot Vlissingen. Een paar duizend mensen waren bijeen om hun afschuw te laten blijken over de voorgenomen plannen van deze asociale regering.

Goed om te zien dat op dit punt de PvdA duidelijk gekozen heeft voor aansluiting bij het protest, en kiest voor aansluiting bij de SP. Zo kunnen we samen strijden tegen de afbraak.

Ook de NOS vond de samenwerking op links bijzonder:

Deze week riep Femke Halsema van GroenLinks de PvdA op een keus te maken voor haar partij en D66. Het was tekenend dat GroenLinks niet aanwezig was om te protesteren tegen het asociale beleid. Emile Roemer, Job Cohen en Agnes Jongerius riepen op tot actie tegen de kabinetsplannen en tegen de afbraak. En, zoals ze alle drie aangaven: dit is pas het begin van de strijd! Armoede werkt niet!

Bestuurlid en WSW-er Patrick van Ettekoven gaf een interview aan RTL Nieuws:

Nog even snel op de foto met elkaar om het moment vast te leggen!

www.armoedewerktniet.nl