Dubbel gevoel bij laatste raadsvergadering Nine Kooiman

1 juli 2010

Dubbel gevoel bij laatste raadsvergadering Nine Kooiman

Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen werd raadslid Nine Kooiman op het nippertje gekozen door haar vijftiende plaats op de kandidatenlijst. Vanwege haar benoeming als Kamerlid zal Nine de gemeenteraad van Nieuwegein verlaten. Dat was geen makkelijke beslissing maar wel nodig. De beide functies zijn onmogelijk te verenigen. Gisteravond nam de gemeenteraad afscheid van haar na een mooi betoog van burgemeester Cor de Vos.

Fractievoorzitter Martijn Stekelenburg: "We zullen Nine erg missen als betrokken SP-er in Nieuwegein en natuurlijk als deskundig raadslid. Het is goed te zien dat onze lokale afdeling in staat is mensen klaar te stomen voor het Kamerlidmaatschap. Het vertrek van Nine is een gemis en tegelijkertijd iets om trots op te zijn. Dat zijn we dan ook"!

Nine bedankte alle raadsleden voor hun felicitaties en voor hun samenwerking de afgelopen jaren. Het was te merken dat niet alleen de eigen SP-fractie Nine zal missen. Allen zullen Nine blijven volgen via de landelijke politiek.

Nog eens maal en blije Nine Kooiman:

Bekijk Nine's videoboodschap uit de verkiezingscampagne