Verkiezingsprogramma vastgesteld tijdens inspirerend partijcongres

25 april 2010

Verkiezingsprogramma vastgesteld tijdens inspirerend partijcongres

Zaterdag werd in een oude Stork fabriek in Amsterdam het 17de congres gehouden. De locatie was erg toepasselijk gekozen. Er werd veel aandacht besteed aan de schoonmakers die mede gesteund door de SP een mooi resultaat hebben behaald. Na 9 weken volharden hebben ze een CAO-akkoord kunnen bereiken met een fatsoenlijke loonsverhoging. Ook was er aandacht voor andere beroepsgroepen, zoals de postbestellers die door met stukloon te moeten werken niet meer dan zo’n 4 euro per uur verdienen. Op het SP congres geen bobo’s op het podium, maar hardwerkende arbeiders. De SP is dus nog lang niet klaar. Zoals Emile Roemer het al verwoordde in zijn speech, “Als er nog geen SP was, zou hij nu opgericht moeten worden”.

Verder werd uiteraard het verkiezingsprogramma vastgesteld met nog een aantal kleine wijzigingen erin. Ook de kandidatenlijst werd vastgesteld, sinds dit congres is Nine Kooiman officieel kandidaat Tweede Kamerlid. Aan het eind van het congres hield Emile Roemer een inspirerende toespraak. Hij noemde daarin vier redenen om op de SP te stemmen:

1. Je maakt de SP sterk
2. Je trekt de PvdA naar links
3. Je stuurt Balkenende uit het Torentje
4. En je laat de VVD er niet in.

Reden te over om SP te stemmen! Kijk hier voor definitieve kandidatenlijst. Tijd voor de grote schoonmaak!

Kijk de gehele toespraak van lijsttrekker Emile Roemer