Avondfietstocht Fietsersbond

1 april 2010

Avondfietstocht Fietsersbond

31 Maart was de dag van “Heel Nederland fietst” georganiseerd door het Nederlands Instituut voor Sport en Beweging (NISB) en de Fietsersbond. In heel Nederland werden die dag mensen opgeroepen mee te fietsen in georganiseerde fietstochten. De komende tijd worden door de Fietsersbond avondfietstochten gehouden om ook in Nieuwegein meer inwoners op de fiets te krijgen voor de verplaatsing van en naar het werk of recreatie.

Gisterenavond was de eerste tocht door Nieuwegein Noord, samen komst bij het Sluisje aan de Nedereindseweg, leden van de SP waren ook aanwezig. Onder leiding van Clarion Wegerif werd er gefietst, onderweg werd stil gestaan bij gevaarlijke situaties en verbeterpunten, hier en daar kan er nog wel wat verbeteren in Nieuwegein, de SP is een voorstander van een goed en veilig fietspadennet. Onderweg werd er tevens uitleg gegeven over markante punten in Nieuwegein Noord, over waterlopen, voormalige boerderijen en hofstedes, een interessante bijkomstigheid. Ondanks het weer, het was nat en koud, toch een leerzame avond. Volgende fietsavonden worden van te voren door de Fietsersbond bekend gemaakt.