In gesprek met PAUW directie

31 juli 2009

In gesprek met PAUW directie

Deze maand vond een gesprek plaats naar aanleiding van het SP rapport 'Een PAUW zonder trots' met de directeur Els Uijting waarbij zij ook de externe voorzitter van de klachtencommissie had uitgenodigd. De directie had behoefte aan meer verduidelijking over het rapport. Het werd een constructief gesprek. Er werden afspraken gemaakt over vervolgacties.

Els Uijting geeft tijdens het gesprek aan dat de PAUW Bedrijven er veel aan doet om signalen van medewerkers serieus te nemen. Er zijn verschillende mogelijkheden om hun stem te laten horen, deze zullen nog meer onder de aandacht worden gebracht. Misschien dat sommige medewerkers het moeilijk vinden om hun klacht neer te leggen bij het bedrijf met de verschillende mogelijkheden die hen geboden worden. Het is nodig dat er meer helderheid komt over wat de problemen nu zijn en in welke mate deze spelen. Aanvullend onderzoek is dus gewenst.

In het najaar houdt PAUW Bedrijven een Medewerkers Tevredenheids Onderzoek. Dit onderzoek geeft mogelijk aangrijpingspunten om verbeteringen door te voeren. Intussen wordt mensen gevraagd om problemen door te geven aan de vertrouwenspersoon. Dan kan onder andere via de email: vertrouwenspersoon@pauwbedrijven.nl
Maar ook de geschillencommissie, de Ondernemingsraad, de direct leidinggevende of de personeelsfunctionaris bieden mogelijkheden om je klacht te formuleren en in te dienen wanneer noodzakelijk.

Uiteraard kunnen verhalen ook met de SP gedeeld worden via nieuwegein@sp.nl Indien gewenst kunnen wij dan contact opnemen met de PAUW Bedrijven. Uiteraard doet SP dit nooit zonder uitdrukkelijke toestemming van de melder. Afgesproken is met de PAUW directie dat einde 2009 of begin 2010 een vervolggesprek komt met de SP, daarin zullen de resultaten van het MTO worden meegenomen.