SP bereidt zich voorop gemeenteraadsverkiezingen

23 april 2009

SP bereidt zich voorop gemeenteraadsverkiezingen

De SP is een bijzonder actieve partij. Regelmatig wordt de straat opgegaan om van de mensen zelf te horen wat hen bezighoudt. Maar ook intern wordt er iedere keer flink aan de weg getimmerd. Scholingen, cursussen, discussieavonden, noem maar op. Zo ook op lokaal niveau.

Als voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen 2010 worden er voor geïnteresseerde locale SP leden scholingsavonden georganiseerd waarop men nader kennismaakt met het basisprogramma van de partij. Die kennismaking gaat een stuk verder dan het alleen maar aanhoren van de partijstandpunten.

Of het nu gaat om een duurzame maatschappij, veiligheid of milieu, iedereen krijgt ruimschoots de kans de eigen visie naar voren te brengen . Dat levert geanimeerde discussie’s op waarbij voor veel punten ook wordt geprobeerd de situatie te vertalen naar onze eigen Nieuwegeinse werkelijkheid. – een werkelijkheid die nu vooral wordt beheerst door het geldverslindende binnenstadproject.

Doel is natuurlijk om de uitkomsten van de discussie’s vast te leggen in een programma voor de gemeenteraadsverkiezingen 2010.

Actief is de SP ook weer naar buiten toe i.v.m. de naderende Europese verkiezingen op 4 juni: het startschot is gegeven met het aanbrengen van de grote posters op de verkiezingsborden, het vervolg daarop zal de komende weken op diverse plekken in Nieuwegein te zien zijn..Per slot van rekening is de SP de partij die altijd de straat op gaat, weer of geen weer, verkiezingen of geen verkiezingen. En daar zit ‘m nu precies het verschil met al die andere politieke clubs.