Grote demonstratie voor eerlijk ontslagrecht

16 november 2007

Grote demonstratie voor eerlijk ontslagrecht

Het kabinet heeft een plan bedacht dat het voor werkgevers mogelijk maakt om snel, goedkoop en zonder opgaaf van reden een werknemer te kunnen ontslaan. Dat flitsontslag moet heel erg snel van tafel.

Flitsontslag?

Als het plan doorgaat, heeft uw werkgever geen vergunning of toestemming van de rechter meer nodig om u te ontslaan. Werkgevers willen al jaren een soepeler ontslagrecht. Ze willen snel en goedkoop van werknemers af. Het kabinet bedient ze nu op hun wenken. Werknemers betalen de rekening.

Stel, u heeft een contract en uw baas wil u ontslaan. Dan toetst op dit moment nog het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) of de kantonrechter of dat ontslag wel terecht is. Straks is die controle er niet meer bij. Wil uw baas van u af, om welke reden dan ook? Als het aan het kabinet ligt, staat u straks in vier weken op straat.

Om al deze redenen organiseert de valbeweging een aantal landelijke manifestaties. Aanstaande 24 november in Rotterdam:

Locatie:
Coolsingel
Rotterdam

Programma:
Van 11.00 - 14.00 uur

Manifestatie tegen versoepeling ontslagrecht met sprekers vanuit vakbond en politiek omlijst met
muziek. Via grote schermen is live zichtbaar wat er op de manifestaties in Groningen en Zutphen
gebeurt.

De afdeling Utrecht van SP verzamelt zaterdag uiterlijk om 9.30 uur op het ontmoetingspunt op Utrecht Centraal (onder het grote blauwe bord met vertrekstaten). De trein vertekt dan om 9.47 uur vanaf spoor 8b. De manifestatie is op de Coolsingel en begint om 11 uur.

Site van de FNV