SP in actie tegen verspillingen op City Plaza

31 oktober 2007

SP in actie tegen verspillingen op City Plaza

Aanstaande zaterdag is de SP aanwezig op City Plaza om aandacht te vragen voor de verspillingen binnen de gemeente. Onlangs werd bekend dat het stadhuis 5 miljoen euro méér gaat kosten dan beloofd. SP trekt de verSPilmeter weer uit de kast en maakt aan het publiek duidelijk waarom het geld voor sociale projecten steeds meer verdwijnt in betonnen prestigeobjecten.

verSPilmeter

In het kader van de naderende Algemene Beschouwingen waarbij de gemeentebegroting wordt behandeld, maakt SP zich hard voor haar motto:"Mensen boven beton". In het Ons Nieuwegein van aanstaande vrijdag kunt u een artikel verwachten waarin fractievoorzitter Stekelenburg uitlegt op welke terreinen de gemeente nog steeds ernstig faalt.

De balans tussen de menselijke maat en de betonnen projecten is verstoord. Het actieteam en de fractieleden zullen zaterdag aan iedereen die het wil horen uitleggen hoe het stadshart op het huishoudboekje zal drukken de komende jaren. Onze insteek blijft om de menselijke maat terug te brengen en van Nieuwegein een sociale stad te maken. We begroeten u graag op zaterdag in het stadscentrum van 11.00 tot 15.00 om met u in gesprek te gaan.