SP debateert over komend congres

9 september 2007

SP debateert over komend congres

In het kader van het komende landelijke congres op 24 november, bespreekt de SP afdeling Nieuwegein het congresstuk:"De Fundamenten Versterken". De leden hebben een belangrijke rol en belangrijke stem in het congres en de besluiten die daar genomen worden. Alle afdelingen vaardigen een aantal leden af en alle afdelingen kunnen zogenaamde amendementen indienen op het congresstuk.

Wanneer in alle afdelingen de ledenvergaderingen hebben plaatsgevonden, volgt een aantal regioconferenties. Ook hier wordt gepeild hoe de leden tegen de congresstukken aankijken. Na deze conferenties zal de congrescommissie van de SP in Rotterdam een tweede versie van het stuk maken. De amendementen die hierop nog worden ingediend, worden op het congres in november in stemming gebracht.

Tegen het licht van de recente kritiek op het gebrek aan democratie, is het goed nog eens te benadrukken dat alle leden een stem hebben in de partij en deze stem kunnen laten gelden. Op deze manier kunnen we gezamenlijk in november vaststellen welke lijn de SP de komende tijd gaat volgen en hoe de interne organisatie verbeterd dient te worden. Nu SP in de peilingen de tweede partij is, is het bijstellen van de organisatie en het professionaliseren van deze organisatie gewenst. Zo laten we Nederland zien dat we onze nieuw verworven positie serieus nemen!

Klik hieronder voor de congresstukken (alleen voor leden)

www.spnet.nl