SP stemt voor het verplaatsen van theater de Kom

23 juni 2007

SP stemt voor het verplaatsen van theater de Kom

In de laatste vergadering is gestemd over het onderbrengen van ons theater aan de oostelijke kant van het nieuwe centrum. Hoewel SP heeft voorgestemd, was dit bepaald niet op basis van de argumenten van de wethouder. Leest u verder voor het verhaal van SP over dit onderwerp..

Fractievoorzitter Martijn Stekelenburg legde uit aan de raad en het college waarom SP voor het voorstel stemde. Hierbij werd duidelijk gemaakt welke problemen we de komende jaren nog op ons pad krijgen met dit nieuwe stadshart:

Voorzitter:

"U heeft het vast al gelezen op de gemeentepagina in Ons Nieuwegein, de SP gaat voor het voorstel stemmen om de Kom onder te brengen aan de andere kant van het centrum. Niet omdat we dat nu zo’n goed idee vinden, maar een dergelijke noodsprong is nodig om ervoor te zorgen dat Nieuwegein haar theater veilig stelt. Toen het bestemmingsplan werd aangenomen heb ik u allen gewaarschuwd en u beloofd u eraan te herinneren dat we zijn overgeleverd aan de gigant CORIO. Vandaag al wordt ons vermoeden bewaarheid dat we de komende jaren regelmatig eieren voor ons geld zullen moeten kiezen. We zullen het voorstel steunen met een nare smaak in de mond, dat moge duidelijk zijn. Ik houd mijn hart vast welke concessies we nog meer gaan doen in de komende jaren. Ik blijf u eraan herinneren, dat had u al begrepen natuurlijk. Uiteraard feliciteren wij de medewerkers van de Kom met hun nieuwe onderkomen en feliciteren we Nieuwegein met het veiligstellen van een deel van het culturele leven".