Actie Irak loopt door!

7 mei 2007

Actie Irak loopt door!

Openheid over Irak!

Zaterdag was de SP wederom te vinden in het stadcentrum voor meer openheid over Irak. In het hele land is er aandacht voor de parlementaire enquete die deze actie moet opleveren. De onderste steen moet boven komen, en tot die tijd worden handtekeningen verzameld.

De SP in Nieuwegein heeft zich tot doel gesteld om minimaal 1000 handtekeningen op te halen en dat aantal gaat zeker gehaald worden. Momenteel staat de teller op een dikke 700!

Met veel voorbijgangers werd weer een gesprek aangegaan over de actie en het beoogde doel. Veel mensen spraken zich uit voor de actie en ondersteunden de petitie met een handtekening. Het valt op dat de Nieuwegeiners die interesse tonen in het nieuws en deze zaak hebben gevolg, allemaal van mening zijn met ons, dat de onderste steen boven dient te komen. De eer van Nederland staat hierbij op het spel. Wanneer er geen duidelijkheid komt over de deelname aan de Irak-oorlog en de manier waarop Nederland daaraan het ja-woord heeft gegeven, ontnemen we ons de kans om iets te leren van deze kwestie. Inmiddels is in de VS en in Engeland al veel meer beroering over deze zaak en is er mede aanleiding van dat Tony Blair binnenkort zijn functie zal neerleggen. Zonder vooruit te willen lopen op de uitkomst, moet Nederland haar bijdrage leveren aan de broodnodige discussie over Irak en de misleidende taal van Bush. We gaan door tot het voor elkaar is!

Binnenkort kunt u ons aantreffen op winkelcentrum Hoog Zandveld om ook daar de mensen om hun steun te vragen.

Steunbetuiging afgewezen door gemeenteraad