Dit jaar geen vrijmarkt op Muntplein, SP geeft commentaar

1 april 2007

Dit jaar geen vrijmarkt op Muntplein, SP geeft commentaar

Deze week was te lezen in de Molenkruier dat er dit jaar geen vrijmarkt zal worden georganiseerd op Muntplein. Hiermee komt een einde aan een lange traditie. SP fractievoorzitter Martijn Stekelenburg werd om een reactie gevraagd. Lees het artikel in het nieuwsbericht.

Martijn Stekelenburg zegt:

"Maar al te gemakkelijk wijst de gemeente de verantwoordelijkheid voor het organiseren van dit soort activiteiten van de hand. Alles moet door de 'vrije markt' opgelost worden en dus geen 'vrijmarkt'. Hier zien we maar weer eens waar dit toe leidt. Volstrekte kolder deze redenering, en de burger zit met de gebakken peren op deze feestdag. Het college van B&W wil Nieuwegein op de kaart zetten en een regionale functie geven. Voor Nieuwegein moet uitgebreid 'reclame' gemaakt worden, vorig jaar is daar zelfs €100.000 voor vrijgemaakt! Met één telefoontje had de vrijmarkt gered kunnen worden en dat had geen Euro gekost. Op deze manier hebben we nog een lange weg te gaan met het promoten van Nieuwegein!"

Het artikel:

Artikel Molenkruier vrijmarkt