Succesvolle petitieactie "Openheid over Irak"

31 maart 2007

Succesvolle petitieactie "Openheid over Irak"

Vandaag stonden we met 6 man sterk op City Plaza bij de ingang van de markt, om aandacht te vragen naar de landelijke actie "Openheid over Irak nu!" Het doel was om handtekeningen te verzamelen om hiermee aan ons kabinet duidelijk te maken dat er snel duidelijkheid moet komen over de deelname van Nederland aan de bloederige oorlog. Het resultaat was prima, niet alleen konden we het gesprek aangaan met veel Nieuwegeiners, ook haalden we enkele honderden handtekeningen op! Lees verder voor het fotoverslag.

Irak

Deze dag werden we bijgestaan door twee scholieren die vanuit het Anna van Rijn College meelopen met onze fractie. Hieronder zie je Farah en Rubinder, sportief als ze zijn in SP-outfit!

Farah en Rubinder

De symboliek van deze actie werd ondersteund door de 'doofpot' waarin de deelname van Nederland aan dit drama niet terecht mag komen!

Doofpot

In ieder geval hebben we vele mensen gesproken en evenzoveel mensen gaven hun steun aan de petitie:

Openheid over Irak Openheid over Irak Openheid over Irak! Openheid over Irak! Openheid over Irak!

Ook fractievoorzitter Martijn Stekelenburg en bestuurslid Annie Inekci deden hun best en doneerden de handtekeningen aan de 'doofpot'.

Openheid over Irak!

www.openheidoverirak.nu

Bekijk de uitzending van NOVA waarin deze campagne werd aangekondigd