IJsselstein zelfstandig!

22 december 2006

IJsselstein zelfstandig!

Sinds zaterdag 16 december is de SP in IJsselstein een volwaardige afdeling. Het afgelopen half jaar moesten de IJsselsteiners laten zien aan het landelijke partijbestuur dat ze in staat zijn om een zelfstandige afdeling draaiende te houden. En dat is gelukt.

Met een bestuur van acht mensen en ruim honderd leden heeft de SP IJsselstein laten zien over een stevige basis te beschikken. Met de zelfstandige status neemt de kersverse afdeling afscheid van haar “moederafdeling” Nieuwegein, die de IJsselsteiners begeleid heeft op de weg naar de zelfstandigheid. In januari zal de SP IJsselstein de titel van volwaardige afdeling vieren met de leden. Ook zal er dan opnieuw een officieel bestuur gekozen worden.

Het voltallige bestuur van Nieuwegein wenst IJsselstein veel succes met haar activiteiten en rekent op een goede samenwerking. Nieuwegein is er trots op de moederafdeling geweest te kunnen zijn. Er is alle vertouwen in de mensen in IJsselstein. Als u wilt zien wie dat zijn, kijkt u dan op: bestuursleden IJsselstein. Deze mensen zullen zonder twijfel de SP gaan vertegenwoordigen in de gemeenteraadsverkiezingen over drie jaar. Ook dan is er de mogelijkheid om in IJsselstein op SP te stemmen!

Hieronder ziet u Jan Voorbij de kersverse voorzitter nadat hij gehoord heeft tijdens de partijraad van de landelijke SP dat zijn afdeling een echte SP-kloon is geworden:

Jan Voorbij hoort dat IJsselstein een echte afdeling is geworden!

NU SP IJsselstein!