SP houdt politieke café over sociale woningbouw

9 januari 2006

SP houdt politieke café over sociale woningbouw

Heb je belangstelling voor sociale woningbouw? Dan ben je van harte welkom op het politiek café dat de SP Utrecht/SPiritus organiseert op zondagmiddag 15 januari vanaf 14u30 in café Hofman, Janskerkhof 17a. Zie www.utrecht.sp.nl.

Peter Boelhouwer (hoogleraar TU-Delft en lid VROM-raad), Jaap Zwart (voormalig CDA-wethouder Utrecht en directeur van ruimtelijk planbureau Timpaan), Robbert de Vrieze (ontwerper uit Rotterdam) en Paul Dijkstra (Vereniging Solidair) zullen onder leiding van John van Otterloo discussiëren over woonpolitiek en sociale woningbouw. Het publiek krijgt een microfoon en zal stemmen over vijf stellingen. We rekenen op de inbreng van actieve buurtbewoners.

Welke gevolgen heeft de wet Dekker voor de gettovorming in achterstandswijken van alle grote steden? Als de gemeente de markt voor sociale woningbouw opengooit, kunnen er dan wel genoeg goedkope hoogwaardige woningen gebouwd worden? Moeten bewoners meer inspraak krijgen bij sloop-, renovatie- en/of nieuwbouwplannen in hun eigen wijk? Moet er weer een gemeentelijke woningbouwcorporatie komen om betaalbare woningen te bouwen?

Heb je hier een mening over of ben je benieuwd wat anderen hiervan vinden, kom dan om naar het Politiek
Café SPiritus op 15 januari 2006 in Café Hofman. Café open om 14u00; programma start 14u30. Er is muziek en de toegang is gratis.