weer of geen weer.....

18 november 2023

weer of geen weer.....

Foto: SP

De laatste zaterdag voor 22 november was er één om niet snel te vergeten. Dapper en onverschrokken stonden we er weer. Regen en wind teisterden Nederland, dus ook Nieuwegein. Maar dat was geen beletsel om tóch deel te nemen aan de Nieuwegeinse verkiezingsmarkt. Samen met die-hards van een paar andere partijen.

Foto: EG

En voorbijgangers namen gelukkig de moeite om zich te laten informeren over onze standpunten. Waarom het in Nederland nu eindelijk eens anders moet – en ook echt kán. En welke rol wij als SP daarin kunnen, willen, moeten en zullen spelen.

Foto: SP

Een drijfnatte verkiezingsmarkt dus, waar door de weergoden in de loop van de middag abrupt een einde aan werd gemaakt. Een flinke, krachtige windvlaag blies, vergezeld van een ferme slagregen,  bijna alle partijkramen omver, folders en ander verkiezingsmateriaal wegblazend.

Foto: AB

Nu maar hopen dat a.s. woensdag een even zo harde electorale windvlaag de boel in Den Haag flink schoon blaast en zo ruimte maakt voor échte sociale politiek. Een politiek van menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit.

EG