inspirerende avond met renske leijten!

28 oktober 2023

inspirerende avond met renske leijten!

Foto: SP

De op 27 oktober georganiseerde avond met Renske Leijten is een groot succes geworden. De vele aanwezigen waren onder de indruk van het enthousiasme, de bevlogenheid en de passie van Renske Leijten in de strijd voor een veel rechtvaardiger samenleving.

De vele bezoekers kwamen onder meer uit Nieuwegein, Utrecht, Bilthoven, IJsselstein, Houten en Vijfheerenlanden. Allemaal wilden ze deze avond bijwonen. Ze werden niet teleurgesteld.
Na een inleidend filmpje werd het dé avond van Renske Leijten. En hoe terecht was het, dat  zij in de aankondigingen vooraf betiteld werd als ‘SP campagne kanjer’.

Ze vertelde o.a. over politiek Den Haag, de persoonlijke ervaringen rond het toeslagenschandaal, de stroperigheid en vaak ook de pure onwil in de politiek en bij instanties om dingen voor elkaar te krijgen…. en dat júist het voeren van gezamenlijke actie tegen die stroperigheid en onwil echt veranderingen teweeg kan brengen.

Foto: EG

Als actueel voorbeeld haalde zij de door de SP gesteunde actie aan van bewoners uit Berghem (N-B), die zich massaal verzetten tegen de plannen van de woningbouwvereniging om hun huizen tegen de vlakte te smijten. Die plannen werden - toevalligerwijs juist die avond – door dat actieve verzet van tafel gehaald.

Actievoeren helpt dus.
De straat op, de buurt in, opkomen voor mensen die in de steek worden gelaten door instellingen en/of politici met vaak andere belangen, die maar al te vaak indruisen tegen de belangen van de mensen om wie het écht gaat.

Geïnspireerd gingen de vele bezoekers weer naar huis. Velen namen direct stapels campagne flyers mee om die in hun wijk huis aan huis te gaan ronddelen.
De campagne in Nieuwegein  is begonnen, afgetrapt op een zeer geslaagde avond met Renske Leijten.

EG