Geslaagde actie op 6 september!

29 augustus 2014

Geslaagde actie op 6 september!

Zaterdag 6 september was de SP weer present op CP. Waar andere partijen zich nauwelijks meer op straat vertonen, daar zal de SP Nieuwegein zeer regelmatig aanspreekbaar zijn op winkelcentra in de stad. En... omdat het motto was 'Zorg om de zorg' was de 'SP dokter' natuurlijk aanwezig.

J.l. zaterdag was tevens de laatste mogelijkheid om protestkaarten in te vullen tegen de sluiting van vele verzorgingshuizen in Nederland. Door het beleid van Pvda, Vvd, en de zogenaamde 'constructieve' oppositie zijn de regels voor opname in verzorgingstehuizen zodanig aangescherpt, dat veel tehuizen de deuren noodgedwongen moeten sluiten en ouderen hun heil maar elders moeten zoeken. Dat dit al heeft geleid tot vele schrijnende situaties mag duidelijk zijn.

De laatste kaarten (117!) werden in no time door het publiek ingevuld en ondertekend.  Op woensdag 10 september heeft de landelijke SP de vele duizenden in het land ingevulde kaarten aangeboden aan staatssecretaris Van Rijn.

Zorg om de Zorg Motto was op deze zaterdag 6 september ook: 'Zorg om de Zorg'. Want de komende periode gaat er op dat terrein vreselijk veel veranderen. Deze zogenaamde hervormingen zullen voor veel mensen vooral een behoorlijke verslechtering van hun persoonlijke omstandigheden gaan betekenen.Wanneer men nu al ervaringen op dat gebied heeft, dan kan dat bij de SP gemeld worden. Gebruik daartoe het contact formulier op de site: https://nieuwegein.sp.nl/contact

* Voortaan treft u de SP afdeling Nieuwegein iedere eerste zaterdag van de maand aan nabij de sneltramhalte Stadscentrum van 11.00 - 15.00 uur.