Succesvolle eerste inzameling

30 november 2014

Succesvolle eerste inzameling

Zaterdag 29 november heeft de SP een inzameling gehouden voor de Voedselbank Nieuwegein-IJsselstein. Van 10:00 tot 15:00 stonden SPers bij de PLUS Zenderpark en de C1000 Achterveld om boodschappenlijstjes uit te delen met artikelen die de Voedselbank cliënten goed kunnen gebruiken. Uiteindelijk werden er veertig kratten met meer dan duizend artikelen overgedragen aan de Voedselbank.

De bedoeling was dat winkelende mensen een artikel van de boodschappenlijst zouden kiezen en doneren. Veel mensen doneerden meerdere artikelen. Sommigen kwamen zelfs met een halve winkelwagen vol. De betrokkenheid van IJsselsteiners en de reacties die we kregen waren hartverwarmend.

Graag willen wij de PLUS en de C1000 bedanken voor het faciliteren van deze actie die een vervolg krijgt op 20 december. Op die datum staan wij tussen 10:00 en 13:00 bij dezelfde winkelcentra om (delen van) kerstpakketten in ontvangst te nemen voor de Voedselbank. U kunt natuurlijk ook zelf een leuk pakket samenstellen. Wij hopen dat u dan bereid bent (weer) een donatie te doen.

Impressie

IJsselstein bedankt!!!

Reacties

Op zich heet ikzelf ook in aanmerking te komen voor de "voedselbank". Zo word ik geacht blij met dit gebeuren te zijn. Het tegendeel is waar, ik ben helemaal niet blij met dit fenomeen en maak er ook geen gebruik van.

Het stuitende is dat zo'n groot deel van de samenleving er kennelijk behagen in koestert zogenaamd een goede padvindersdaad te stellen.

Allen hebben hun mond, hun stemrecht en hun voeten. Er is geen reden in dit schatrijke land te berusten in de tweedeling.

Het verdriet mij voor de vele naïeve mensen die met de beste bedoelingen doende zijn, maar zo verstevigd men slechts de inmiddels "gewoon geachte" tweedeling.

Inmiddels buitelen artiesten en de grote commerciële jongens zich eroverheen, om het verder in alle perversiteiten te vieren.