Mogen speeltoestellen verdwijnen uit IJsselstein?

11 oktober 2014

Mogen speeltoestellen verdwijnen uit IJsselstein?

Binnenkort zullen in de gemeenteraad plannen besproken worden over de omvorming van de openbare ruimte. Er zal dan beslist worden over de bomenkap in IJsselstein maar ook over het verwijderen van banken en speelplaatsen. Van de 570 speeltoestellen in IJsselstein zullen er 58 verdwijnen. Van de 200 banken in IJsselstein zullen er 42 (dus bijna een kwart!) worden verwijderd of niet meer vervangen. De SP vindt deze aantallen te hoog en heeft grote twijfels over de noodzaak van het verwijderen.

Ook bij u in de buurt zullen mogelijk banken en speeltoestellen worden verwijderd. Helaas beschikken wij nog niet over een lijst met straatnamen waar de banken en speeltoestellen worden verwijderd (een verzoek hiertoe is inmiddels ingediend). Wel beschikken we over plattegronden waarop de locaties worden aangegeven. Deze plattegronden kunt u hier inzien.

Wij vragen ons af of de inwoners van IJsselstein goed op de hoogte zijn gebracht van het verwijderen van banken of speeltoestellen in hun omgeving en wij zijn natuurlijk erg benieuwd hoe u hier over denkt. Daarom hebben wij twee vragen over het verwijderen van speeltoestellen die wij graag beantwoord zouden zien

1. Is aan u gevraagd wat u vindt van het verwijderen van de speeltoestellen bij u in de buurt?
  2. Gaat u wel of niet akkoord met het verwijderen van de  speeltoestellen?

Deze vragen kunnen worden beantwoord middels dit vragenformulier.

Reacties

Beste Joop, wij wonen pas sinds 1 aug op dit adres. Ik heb even gevraagd bij de buren en niets is gevraagd, noch iets medegedeeld.
Mijn adres is Berilpad 8. Een van de reden deze woning te kopen was de nabijheid van speelgelenheden voor mijn nog jonge kinderen. Groet, Maarten Rademaker (collega raadslid LDIJ)

Ik woon op Utrechtseweg en bij ons is een speeltuin. Ik vind dat deze moet blijven. De bomen heb ik liever weg op Utrechtseweg/oranjenasaulaan. Het fietspad moet opnieuw aangepakt worden.
gr andre