Nieuws, juni 2014

28 juni 2014

SP geeft info en nodigt uit tot gesprek

Op zaterdag 28 juni was de SP afdeling Nieuwegein van 12.00 tot 14.00 uur aanwezig nabij de sneltramhalte Stadscentrum. Centraal stond de uitnodigende vraag: 'Wat houdt U bezig?' Dat leverde goede gesprekken en diverse aandachtspunten op.

28 juni 2014

SP Nieuwegein stelt vragen over verdwijnen leerweg moeilijk lerenden

SP-raadslid Annie van den Heuvel wil dat het Nieuwegeinse college van B&W zich inzet om de beroepsopleidingen voor moeilijk lerende jongeren op het ROC Midden Nederland open te houden. Van den Heuvel: ‘Op het ROC worden nu mooie resultaten voor moeilijk lerende jongeren geboekt. Velen behouden na hun opleiding een baan bij het bedrijf waar de opleiding gevolgd is. Een goede opleiding voor deze groep is de beste kans op werk in de toekomst. Dat is voor Nieuwegein en de regio heel belangrijk. De werkloosheid onder jongeren is nog altijd erg groot.’ Lees verder
19 juni 2014

Informatieavond armoedebeleid

Op donderdagavond 19 juni 2014 vond in de Raadszaal van het Stadshuis voor raadsleden een informatieavond plaats rond het armoedebeleid. Aanleiding vormde onder meer de wijziging in regelgeving vanuit het Rijk.

4 juni 2014

SP-wethouder Stekelenburg in voorstelronde

In juni vond in het Stadshuis van Nieuwegein een voorstelronde plaats van de wethouders aan de ambtelijke organisatie van de gemeente. Onderdeel van deze kennismaking  was een kort interview. Voor iedere wethouder was de beginvraag: "Waarom ben je wethouder geworden?"