Plaatsing indoor pin Zenderpark: 28 maart

23 maart 2014

Plaatsing indoor pin Zenderpark: 28 maart

Eind vorig jaar heeft de SP een onderzoek uitgevoerd naar het verdwijnen van de pinautomaat in Zenderpark. Uit dat onderzoek bleek dat een pinautomaat in Zenderpark onmisbaar is. Samen met de PvdA en GroenLinks zijn wij toen in gesprek gegaan met de Rabobank. Inmiddels is bekend dat op vrijdag 28 maart de Rabobank een indoor pinautomaat in de PLUS te Zenderpark gaat plaatsen, ter vervanging van de regelmatig defecte pinautomaat die er nu staat. De SP ziet een pinautomaat als een belangrijk aspect voor de kwaliteit en leefbaarheid van de wijk.

Franca van Winkel, Directievoorzitter Rabobank Utrechtse Waarden e.o.: “We vinden het belangrijk om naar onze klanten te luisteren en mee te denken over een passende oplossing. We zijn dan ook blij dat de heer Schimmel ons de mogelijkheid biedt om een geldautomaat in zijn winkel te plaatsen.”

Patrick van Etten, commissielid ruimte van de SP: De pinautomaat behouden op de locatie aan de Tiranastraat bleek volgens de bank helaas niet mogelijk vanwege nieuwe veiligheidseisen. Wij zijn wel blij dat er nu een goede pinautomaat in de PLUS komt ter vervanging van degene die er nu staat. Wij hopen en vertrouwen erop dat dit een verbetering zal zijn ten opzichte van de huidige situatie en willen de Rabobank en de PLUS bedanken dat zij geluisterd hebben naar de inwoners van Zenderpark.