Nieuws, november 2013

30 november 2013

Geslaagde en bezielende FNV actie dag in Utrecht

Vandaag was de SP in grote getale aanwezig op de door de FNV georganiseerde actiedag in Utrecht.  Uit alle delen van Nederland waren FNV leden, sympathisanten en SP’ers naar de Utrechtse Jaarbeurs gekomen. De dag was bedoeld om te ageren tegen het rigide bezuinigingsbeleid van het PVVDA kabinet; het kabinet  en de werkgevers werden opgeroepen om nu eindelijk eens te zorgen voor verbetering van de koopkracht en het realiseren van échte banen.

29 november 2013

Kom op 4 december naar de raadsavond over het WIL rapport van de SP

Op 4 december aanstaande zal de Gemeenteraad spreken over het rapport over de regionale sociale dienst WIL. In november bracht de SP in de regio dit rapport uit om aandacht te vragen voor de klachten over de bejegening door de WIL medewerkers. Het rapport werd al eerder overhandigd aan het WIL bestuur.

28 november 2013

SP spreekt zich uit tegen pretpark Oudegein

Vanavond stemde de SP tegen het onzalige plan om park Oudegein vol te stoppen met horeca en andere commerciele activiteiten. Het college wil het park 'verlevendigen' en daarmee het groen aantasten. Hans Verdouw, raadslid voor de SP hield een duidelijk verhaal tegen.

27 november 2013

werknemers beschermd tegen verdringing op arbeidsmarkt door SP voorstel

Vandaag stemde de Nieuwegeinse Raad in met een voorstel dat initieel door de SP werd ingediend. Veel partijen sloten zich aan om de rechten van te werkgestelde bijstandsclienten te beschermen. Via het voorstel werd een antwoord gegeven op het probleem dat reguliere werknemers soms worden ingeruild voor bijstandsclienten die verplicht aan het werk gezet worden. Soms in dezelfde functie als waarin ze ontslagen zijn.

21 november 2013

Stekelenburg opnieuw als lijsttrekker aangewezen door leden

De SP in Nieuwegein heeft vanavond haar lijsttrekker aangewezen. Opnieuw zal Martijn Stekelenburg de lijst aanvoeren in de komende verkiezingen. De lijst wordt verder ingevuld met een aantal oude en nieuwe gezichten. De SP heeft er veel vertrouwen in dat met deze nieuwe samenstelling voldoende nieuw bloed ingebracht wordt in de SP politiek.

19 november 2013

Martijn Stekelenburg genomineerd voor politicus van het jaar

Vanavond is bekend geworden dat fractievoorzitter Martijn Stekelenburg genomineerd is voor politicus van het jaar 2013 voor Nieuwegein. De nominatie heeft plaatsgevonden op voordracht van de raadsleden en is vanavond door burgemeester Backhuijs bekendgemaakt tijdens het Politiek Cafe.