Nederland schreeuwt om cultuur

17 november 2010

Nederland schreeuwt om cultuur

Het kabinet Rutte zet het mes in kunst en cultuur en doet dat willekeurig en snoeihard. Daarom laat Nederland op 20 november van zich horen: NEDERLAND SCHREEUWT OM CULTUUR! Utrecht schreeuwt mee en pakt groots uit om 14.00 uur met een massaal orkest op de Neude, gepresenteerd door Joris Linssen.

Zingend protesteren
De 9e Symfonie van Beethoven wordt vertolkt door 1.000 stemmen, een enorm orkest en het carillon van de Dom. De 9e Symfonie in klassieke, smartlap- én hiphopversie: met schoonheid zetten we de aanval in! Hier een voorproefje. Om ook in de toekomst te kunnen blijven genieten van kunst en cultuur, roepen we iedereen op om zaterdag 20 november om 14.00 uur naar de Neude te komen.

Cultuur mevrouw, u weet wel waarom
Cultuur is voor iedereen ongeacht leeftijd, opleiding of politieke voorkeur. Cultuur is schoonheid, verwondering, ontspanning, vernieuwing, samen, alleen, nu én in de toekomst! Wij nodigen jou uit om met ons Beethoven´s Negende Symfonie uit te voeren met een duizendkoppig orkest en koor uit alle gelederen van Nederland op de Neude in Utrecht op 20 november om 14.00 uur.

Musici uit o.a. het Koninklijk Concertgebouworkest en het Radio Philharmonisch Orkest zoeken versterking bij collegae, studentorkesten en amateurs én publiek. Het Grootste Orkest van Nederland protesteert! Solisten: Monique Krüs (sopraan), Cécile van de Sant (alt), Henk Neven (tenor), Bas Kuilenburg (bas)

13.30 uur: verzamelen op de Neude
14.00 uur: een unieke bewerking van de 9e Symfonie van Beethoven voor duizend stemmen, orkest en carillon in klassieke, smartlap- en hiphopversies. Presentatie: Joris Linssen
15.00 uur: Einde

Deze actie is onderdeel van de landelijke manifestatie NEDERLAND SCHREEUWT OM CULTUUR en wordt in Utrecht georganiseerd door ruim 80 Utrechtse culturele instellingen.

Schrijf je in op deze site en download de muziek. Praktische informatie over het verloop van de dag wordt je toegemaild.

Culturele Zondagen Utrecht

Roemer: 'Verzet tegen culturele kaalslag maatschappijbreed voeren'

Cultuur & media