Nieuws, december 2009

25 december 2009

Hoe is de schuldhulpverlening in Nieuwegein geregeld?

Naar aanleiding van de recente aandacht in de politiek omtrent het beleid voor schuldsanering, stelt de SP een aantal schriftelijke vragen aan het college. De crisis heeft veel mensen in de problemen gebracht. Het is van groot belang dat wanneer mensen betalingsproblemen krijgen, ze deugdelijk geholpen worden door de juiste instanties. Dit voorkomt verder afglijden en voorkomt gevolgen op andere gebieden in het leven van mensen.

25 december 2009

SP stelt vragen over armoedebeleid

Deze week diende SP een aantal schriftelijke vragen in over het armoedebeleid in Nieuwegein. Ten gevolge van de crisis is er een groeiend armoedeprobleem. De gemeenten in Nederland kennen vele regelingen voor hulpbehoevenden die allemaal eigen procedures kennen voor het aanvragen daarvan. Dit bemoeilijkt de toegankelijkheid van deze regelingen en werpt een te hoge drempel op. SP vraagt aan de gemeente om opheldering over al deze regelingen. Lees verder voor de vragen die SP stelt aan het college.

22 december 2009

SP wenst iedereen een goed en sociaal 2010

Namens alle actieve SP-leden een goed en een sociaal 2010 toegewenst

17 december 2009

SoeP!

De winterse omstandigheden zijn een stimulans voor de SP om de straat op te gaan. Aanstaande zaterdag is SP te vinden op City Plaza. Ditmaal op het tramstation om vele - en wellicht kleumende - passanten te kunnen voorzien van goede, lekkere, warme tomatensoep. Vanaf een uur of twaalf gaat de deksel van de pan. Iedereen is welkom!

15 december 2009

Agnes on Tour in Utrecht

Een behoorlijke SP Nieuwegein afvaardiging was maandagavond 14 december aanwezig bij de presentatie in Utrecht van Agnes Kant in het kader van "Agnes on Tour".

10 december 2009

SP Nieuwegein is klaar voor de verkiezingen!

De SP leden van Nieuwegein hebben ingestemd met de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart volgend jaar. De leden kozen daarbij Martijn Stekelenburg opnieuw als aanvoerder van de lijst. Lijsttrekker Stekelenburg: “We gaan er de komende periode weer hard voor knokken om Nieuwegein menselijker en socialer te maken. Onze ervaringen in de afgelopen 4 jaar in de gemeenteraad hebben ons veel geleerd en nog sterker gemaakt. Wat ons betreft kan niemand om de SP heen na de verkiezingen”!