Nieuws, september 2007

27 september 2007

Doek valt voor medewerkers van de reinigingsdienst, ondanks 1600 handtekeningen

Waar we bang voor waren is gebeurd. De fusie tussen de gemeentelijke reinigingsdienst en Reiniging Midden Nederland is een feit geworden. CDA en PvdA die aanvankelijk zeer kritisch waren, hebben de gelederen in het college gesloten en waren ineens vóór de fusie na gegoochel met cijfers. De medewerkers zijn voor het blok gezet en hebben het nakijken...

26 september 2007

Kom naar de manifestatie op 3 oktober!

Help mee de thuiszorg te redden! Kom op woensdag 3 oktober naar Den Haag om samen een vuist te maken voor goede thuiszorg!

24 september 2007

Fusie RMN: Dit is ons voorland

Op de site van het AD is te lezen dat de burgers van Soest voortaan gaan betalen voor het ophalen van grof vuil. €10,- maar liefst gaan de burgers betalen voor het ophalen voor hun oude bank. Maar geen nood, ze kunnen pinnen aan de deur! Zoals u misschien weet is Soest aangesloten bij de RMN: Het Nieuwegeinse college zoekt ook aansluiting bij deze organisatie. Dit is dus ons voorland!

21 september 2007

Vroege SP-vogels beplakken containers

Vanmorgen in de vroegte begonnen een aantal SP-ers met het beplakken van containers met pamfletten tegen de fusie van de reinigingsdienst. Deze actie nodigt mensen uit de onlinepetitie te tekenen om de eigen reinigingsdienst voor Nieuwegein te behouden.

18 september 2007

Maria, moeder van altijddurende bijstand

Op woensdagmiddag 3 oktober organiseert het Platform Amoedebestrijding Nieuwegein een bijzondere toneelvoorstelling met zes vrouwen die vanaf hun geboorte leven met een maatschappelijke achterstand.
De hoofdrolspelers weten allemaal wat het betekent om in langdurig moeilijke situaties te moeten leven.
Met deze voorstelling wordt de wereld van stille verborgen armoede zichtbaar en hoorbaar. Samen met professionele theatermakers hebben zij er een sterke ontroerende productie van gemaakt.

15 september 2007

Veel steunbetuigingen aan medewerkers reinigingsdienst

Vandaag was de SP te vinden op de gemeentewerf en in het stadscentrum om actie te voeren voor behoud van de eigen reinigingsdienst. Aan bezoekers werd gevraagd hun steun te betuigen aan de medewerkers en zich uit te spreken de slechte plannen voor het samengaan van onze eigen dienst met Reiniging Midden Nederland. We laten u nog even in spanning hoeveel petities er getekend zijn, maar het loopt al aardig op!