Nieuws, augustus 2007

29 augustus 2007

SP start petitie tegen fusie reinigingsdienst met RMN

Deze maand gaan we er nog even stevig tegenaan om de fusie van onze reinigingsdienst met Reiniging Midden Nederland tegen te houden. Leest u ons dossier over deze zaak, dit moet worden tegen gehouden. We starten een petitie en zullen Nieuwegein vragen zich uit te spreken vóór de eigen medewerkers en vóór de eigen reinigingsdienst.

28 augustus 2007

Nieuwegeinse wielerjeugd toont talent tijdens ronde van Nederland

Deze hele week vindt in Nieuwegein de 33e Wielerronde van Nieuwegein plaats. Gisteren was bovendien de aankomst van de Tour van Nederland in Nieuwegein, waar zowat alle internationaal bekende wielerploegen aan meedoen. Voorafgaande a/d finish van de profs, vonden er tal van manifestaties plaats rondom de eindstreep.

21 augustus 2007

Steun de actie tegen marktwerking in de thuiszorg!

Stop de uitverkoop van de thuiszorg!

Op 1 januari werd het ‘verplicht aanbesteden’ ingevoerd in de thuiszorg. Ook hier zou meer marktwerking tot betere resultaten in de zorg moeten leiden, maar ook hier blijkt dat de zorg enkel verslechtert. Het Comite ‘Zorg Geen Markt’ vraagt daarom uw steun om de thuiszorg te redden.

11 augustus 2007

Belangen bewoners Wierselaan in de schaduw van bouwplannen gemeente

Een aantal bewoners van de Wierselaan maken bezwaar tegen de manier waarop de gemeente omgaat met de bouwplannen voor een zogenaamd poortgebouw, horende bij Restaurant De Wiers. Een enorme schuur moet gebouwd worden voor opslag van materialen, de omwonenden vrezen voor stankoverlast en gebrek aan privacy. Ook zal de lichtinval voor hun tuinen nadelig beinvloed worden. De gemeente laat weer eens zien op slechte wijze te communiceren met de inwoners van haar stad.