Nieuws, mei 2007

24 mei 2007

SP opent landelijk meldpunt gehandicaptenzorg

Meldpunt Gehandicaptenzorg

Gaat het goed in de gehandicaptenzorg? Zijn mensen met een handicap tevreden met de zorg die ze ontvangen? Zijn ouders tevreden over de zorg die hun kinderen in de instellingen krijgen? Gaan de werkers in de gehandicaptenzorg na hun dienst moe maar voldaan naar huis? Zijn de managers en bestuurders bezig met het verbeteren van de kwaliteit van de zorg in hun instelling? Of roeit iedereen met de riemen die hij of zij heeft, maar blijft het water stijgen?

23 mei 2007

Actie redt de postbode!

Sharon Gesthuizen brengt samen met Inge Bakker van CNV een werkbezoek aan het sorteercentrum van TNT post in Nieuwegein. Dit zal gebeuren in het kader van de landelijke actie ´redt de postbode´ die nu op volle stoom begint te komen.

23 mei 2007

SP in de provincie zegt: Nieuwe coalitie kiest niet

Het nieuwe coalitieakkoord ontbreekt visie en de durf om moeilijke keuzes te maken. Het staat bol van mooie woorden, maar de echte problemen worden niet aangepakt. Fractievoorzitter Jonkers-Cornelisse: "Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar de VVD, CDA en PvdA zo lang over hebben moeten praten, met dit akkoord kan iedereen tevreden zijn, omdat er niets in staat." De coalitie biedt geen oplossingen voor
de versnippering van het landschap, de luchtkwaliteit of het openbaar vervoer. Dierwelzijn en duurzame landbouw ontbreken zelfs helemaal.

21 mei 2007

SP Nieuwegein noteert 200-ste lid!

Feest!

In de lijn van de landelijke organisatie van de SP groeit ook het ledental in Nieuwegein. De SP mocht landelijk meemaken dat het aantal leden steeg van 45.000 naar ruim 50.000. Een groei van tien procent. Ook in Nieuwegein is een magische grens doorbroken: en wel die van 200 leden! Binnenkort leest u hier mee over deze heugelijke gebeurtenis, en onthullen we wie dit nieuwe lid is. Tot die tijd feliciteren we alsbast alle lokale SP-ers met het nieuwe gezelschap!

13 mei 2007

SP Nieuwegein zet verpleegkundigen in het zonnetje

In het Zonnetje

Vandaag op de Internationale Dag van de Verpleegkunde, zette de SP in Nieuwegein een aantal verpleegkundigen in het zonnetje. Deze dag is de geboortedag van Florence Nightingale, die voor de verpleegkunde heel wat baanbrekend werk verrichtte. Overal ter wereld wordt er op deze dag aandacht besteed aan de bijdrage die verpleegkundigen leveren aan de kwaliteit van de gezondheidszorg.

7 mei 2007

Actie Irak loopt door!

Openheid over Irak!

Zaterdag was de SP wederom te vinden in het stadcentrum voor meer openheid over Irak. In het hele land is er aandacht voor de parlementaire enquete die deze actie moet opleveren. De onderste steen moet boven komen, en tot die tijd worden handtekeningen verzameld.