Nieuws, maart 2007

31 maart 2007

Succesvolle petitieactie "Openheid over Irak"

Vandaag stonden we met 6 man sterk op City Plaza bij de ingang van de markt, om aandacht te vragen naar de landelijke actie "Openheid over Irak nu!" Het doel was om handtekeningen te verzamelen om hiermee aan ons kabinet duidelijk te maken dat er snel duidelijkheid moet komen over de deelname van Nederland aan de bloederige oorlog. Het resultaat was prima, niet alleen konden we het gesprek aangaan met veel Nieuwegeiners, ook haalden we enkele honderden handtekeningen op! Lees verder voor het fotoverslag.

26 maart 2007

SP neemt stelling: “Stop Irak niet in de doofpot!”

Zaterdag zal de SP Nieuwegein weer op City Plaza te vinden zijn. Dit maal voor de landelijke actie “Openheid over Irak NU!” De SP is begonnen met een landelijke actie voor een onafhankelijk onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak.

25 maart 2007

Verslag van actie 'Groot dictee der wonderbaarlijke genezingen'

Een bus vol SP-ers uit de Utrechtse regio heeft zich afgelopen woensdag door het drukke Haagse verkeer naar theater Concordia gewurmd. De heenreis was inderdaad illustratief voor de chaos die er bij de herkeuringen van de WAO plaatsvinden. Daarom ook met WAO-ers en solidaire (potentieel? WAO-ers-WIA-ers/Wajongers-etc.) SP leden naar de manifestatie "STOP DE HERKEURINGEN".

21 maart 2007

Maria, moeder van altijddurende bijstand

Vandaag was een mooi initiatief te bewonderen in de Bron van de Joseph Wresinksi Stichting. Een zestal vrouwen uit achterstandssituaties spelen al anderhalf jaar in heel Nederland een stuk dat heet Maria, moeder van altijddurende bijstand.

19 maart 2007

Jongerenorganisatie SP: ROOD start meldweek werk jongeren

Veel jongeren hebben een baan, fulltime of naast hun opleiding. De één moet er van rondkomen, de ander werkt voor een extra zakcentje. Maar wat voor baan het ook is, ROOD is erg benieuwd naar de ervaringen op de werkvloer.

8 maart 2007

Fotoverslag van verkiezingsfeest in Café de Flitz

Natuurlijk moest de enorme verkiezingsoverwinning van gisteren gevierd worden met iedereen! Lees verder voor een kort fotoverslag van de feestelijkheden.