SP IJsselstein op cursus 'Omgaan met de media'

28 mei 2006

SP IJsselstein op cursus 'Omgaan met de media'

ScholingZaterdag 27 mei hebben bestuursleden a.i. Linda Hogema en Wesly Mooij namens de SP IJsselstein deelgenomen aan de cursus ‘Omgaan met de media’. Ook deze cursus, die wederom in Utrecht werd gehouden, werd goed bezocht door SP-leden vanuit heel het land.

Onder de veelgeprezen leiding van Nico Heijmans (een doorgewinterde volksvertegenwoordiger en als zodanig lid van het landelijke scholingsteam) werd er onder andere ingegaan op de vraag hoe journalisten denken en op welke manier je het beste een pers- of nieuwsbericht kan schrijven. Ook Herman Beekers (verantwoordelijk voor de landelijke website) en Meta Meijer (raadslid in Amsterdam en van huis uit journaliste) leverden een bijdrage aan de cursus.

De door de IJsselsteinse SP-leden ingeleverde ‘huiswerkopdracht’ (maak een plan om maximale publiciteit te krijgen rond de publicatie van een rapport van de SP) verdiende een eervolle vermelding en werd als voorbeeld gebruikt van een goed uitgewerkt plan. Dit betekende echter niet dat cursus overbodige kost was. Linda en Wesly hebben veel bijgeleerd en hopen dat de opgedane kennis snel zijn vruchten zal afwerpen.

Wesly Mooij